2012-10-07

Det gör ont i hjärtat

Eden grät länge ikväll och vill inte gå till Gittan. Ingen vill leka med henne där och hon vill vara hemma med mig jämt. Det var omöjligt att förklara för henne att jag måste jobba och inte blev det bättre av att jag måste vara borta måndag och onsdag nästa vecka.

Hur f-n gör man? Hjärtat klyvs itu när hon är så ledsen, samtidigt som jag måste jobba sista tiden innan lillebror kommer. Suck. Jag önskar att jag kunde vara hemma, men livet ser inte ut så, alla måste gå till dagis/dagmamma/skola/jobb osv. Vare sig man vill eller inte.

2 kommentarer:

  1. Men lillan då! Hon som pratar så bra om Gittan, fast hon sa att hon måste läxa upp småbarnen ibland. Och det kanske bara är sånna kvar där nu?! Är hon den enda som är "stor"? Är det därför hon inte har någon att leka med?

    SvaraRadera
  2. Ja det är för att Adam och Leona har slutat... Men nu mår hon bättre. Hon har ju kul hos Gittan ändå. Men det är klart att hon saknar sina bästa vänner.

    SvaraRadera