2012-09-29

Barnvänliga Tekniska Museet

"Kaaaaaan vi inte gå till ett museum?" frågade Eden imorse. Sagt och gjort, vi valde Tekniska museet mest för att det låg nära där vi bor men OJ vad bra det var. Fantastiskt upplägg både för vuxna och barn och vi hann knappt med allt på tiden vi var där. Det blir helt klart fler besök.
De hade ett flygplan att klättra på utanför, redan där barnvänligt. 
De hade en innovationsverkstad med PLUSPLUS-pussel/lego som jag aldrig sett förut, vilket var jättekul. Det här önskas i femårspresent. Väldigt bra för utvecklingen och fantasin och enligt mig roligare än lego. 
Eden ville fota resultaten av våra skapelser. 
En apparat som testar reaktionsförmågan. 
"Det här är jättejättejättekuuuuul" 
Här får man dra upp sin egen vikt. Det klarade Eden galant. 
"OIIIII vad SNABBT den går" 
Till och med bänkarna var knepigt och roligt utformade. 
En maskin som snurrade, hoppade och gjorde olika saker när man tryckte på knapparna. 
Jag känner mig gammal när mitt första tv-spel finns på museum.... 
En rolig tratt där man kunde snurra en kula. 
Vi lägger lite pussel på en skärm. 
Dags att åka hem efter en väldigt rolig dag, med en mycket trött Eden. Det rekommenderas verkligen att ta ett besök där med barn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar