2012-08-14

Vacker dag med tårta och ryggskott

Tänka att få vaaaaaakna, tiiidigt en mooorgon..... osv. Vilket semesterväder jag haft.
Eden hittade en mycket märklig svamp vid stugo.  Jag rådfrågade svampexperten Stina som har bloggen "Blomstervägen" (länk till höger) och hon visste att det var en dropptaggsvamp. Har aldrig hört talas om den men den såg häftig ut.
Under shoppingdagen i Borlänge hittade jag något jag letat efter länge. En spritssats. En tårtmakares våta dröm, nu ska här spritsas grädde och frostings!
Första provtårtan med dåligt resultat, jag hade inte med mig några tårtgrejor men barnen var nöjda. Vi firade Hermian och Ingrid i efterhand och det blev Tilde och ett FOX-märke med enkla metoder. Jag fick testa fyra olika spritstekniker på denna tårta. Men antar att det blir snyggare med frosting än med kornig grädde.

Imorse åkte jag på jordens ryggskott efter en Eden-sving. Herregud, jag har aldrig känt sådan smärta, var nästan rädd för diskbråck ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar