2012-08-22

Hypotyreos

Jag har mått dåligt i några dagar.

Riktigt dåligt med hjärtklappning, totalt orkeslös, kväljningar vid ansträngning och lyft och idag fick jag beskedet att det beror på hypotyreos. Det man förr kallade struma.

Jag är aningens deppad. Jag har haft symtom hela året men trott att det berott på jobbstress. Det är inget farligt om det behandlas rätt men det känns...
....trist.

Trist att höra "kronisk sjukdom". Nå man ska väl vara glad att det inte är något väldigt farligt. Men just nu vill jag bara att medicinen ska hjälpa så att jag blir människa igen. Frisk.

Klicka HÄR för en länk ang hypotyreos.

6 kommentarer:

  1. Usch då! Positivt i alla fall att du nu vet vad det beror på. Hoppas du mår bättre med medicinen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad är det och vad beror det på? Får du meducin nu på direkten? Bieffekter?

    SvaraRadera
  3. Tack Stina, än har det inte verkat så bra men det kommer väl, jag har dåligt tålamod!
    Hallon, jag har lagt in en länk i inlägget. Det bara kommer, farmor hade det så det kanske är ärftligt i mitt fall. Bieffekter av medicin har jag inte kollat upp, lika bra att strunta i det då upptäcker man bara massa fel.

    SvaraRadera
  4. Det kan visst ta lite tid att ställa in rätt. Verkar vara många i byn med sköldkörtelproblem. Slump eller nåt annat?

    SvaraRadera
  5. Stackare! Hoppas medicinen verkar fort så du blir piggare snart, Per vet ju hur du har det. Kram och krya på dig!!!
    Anna å Per

    SvaraRadera
  6. Ett tips ! http://www.kunskapskällan.se

    SvaraRadera