2012-05-23

40 minuters filosofering

Idag var det en bra dag i Stockholms lokaltrafik. Det tar bara 40 min till jobbet istället för normala 50-55. När man pendlar så lång tid varje dag så känns tio minuter tidigare hur mycket som helst. Jag ska inte klaga, jag är sällan på jobbet mer än 3-4 dagar/v, övrig tid möten och utbildningar och liknande. Oftast på huvudkontoret i Solna, vilket är 20 min resa och det blir en väldig skillnad.

Är det en bra ide att åka till Ikea på lördag? jag behöver ett mörkläggningsalternativ i vardagsrummet då solen och värmen är obönhörlig på morgonkvisten, rakt i ansiktet. Lönelördag på Ikea? Orkar man det? Balkongmöbler vore en ide också.

Jag pendlar mellan om jag ska köpa en trea på Gärdet/Östermalm och satsa på karriären eller bo i Äppelbo, jobba halvtid och idka självhushåll med egenodlade morötter och kryddor. Detta ska alltså avgöras om två år, då lånen går ut.

Varför måste hela min värld vara svart eller vit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar