2012-01-15

Lövbiffrullader och avocadosallad

Receptet har jag fått av min frisör/vän Jennie, men jag har gjort om det lite.

Lövbiffrullader

lövbiff
vinäger (valfri sort, jag hade ekologisk vitvinsvinäger) 
salt & peppar 
ströbröd eller något annat om man går på LCHF
En mild ost, tex mozarella eller feta
En stark ost, det man gillar. Jag tog extralagrad grevé
röd lök (finhackad)
paprika (finhackad)

Doppa lövbiffarna i vinäger och därefter i ströbröd, salta och peppra. Lägg på en skiva stark ost samt en stav av den milda osten. Strö på finhackad rödlök och paprika. Rulla ihop och lägg i en form.
200 graders ugn i en halvtimme. Jag har svårt att bedöma receptet, ta efter tycke och smak.  

Enkel sallad till:

bebistomater
avocado
mozarella eller feta
olivolja
flingsalt

skär allt fint och blanda noga, tillsätt olja och flingsalt efter tycke och smak.

Rackarns gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar