2011-12-28

Konsumtionshysteri

Idag köpte jag en DVD-spelare för 349kr. Visst det var inget hajhaj märke men det var ändå en funktionell DVD. Utan Blu-Ray förstås. Det kändes nästan lite otäckt att den var så billig, jag blev lite olustig till mods att jag bara går och köper en skrotprodukt som snart ska hamna i sophögen. Det finns ingen som lagar saker längre, allt blir slit och släng och håller knappt ett år. Det spelar ingen roll längre att kasta saker eftersom inget kostar något. Egentligen borde allt bli dyrare eftersom naturtillgångarna krymper.

Jag har aldrig känt så förut och det var lite läskigt. Jag har börjat återvinna mer och mer hemma hos mig, dvs jag köper inte så mycket nytt längre utan har letat igenom ladorna hemma i Äppelbo på jakt efter gamla saker att återanvända. Det känns bra och jag trivs så bra hemma med alla gamla saker omkring mig.

Jag har även börjat handla ekologiskt och närproducerat. Dyrare, visst, men det känns mycket bättre och smakar mycket bättre.

Vad har det blivit av mig Bohem?

Nääääääää ingen risk, jag börjar bli sugen på att fixa naglarna så lite ytlighet finns det kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar