2011-11-16

REFLEX

Dagens status: Surkärring.

Jag har varit vansinnigt arg idag. TRE människor har idag klivit ut rakt framför mig på gatan oreflexade. I mörka kappor. Rakt ut från buskar/framför bilar. Inte ett övergångsställe i närheten. Jag har varit SÅ nära att köra på dem pga detta. Fick panikbromsa och hela flyttlasset blev kaos. För att inte tala om kaos i hjärttrakten och puls på 200.

Jag hoppas att dessa reflexlösa självmordskandidater inte har körkort, om de har det så är de helknasiga. Fattar de inte att vi bilister inte ser dem. Lägg sedan på massor av andra bilar, cyklister och trafikljus, rondeller och bevakade övergångsställen så fattar alla att det inte är lätt att se oreflexade tokar. Suck.

Jag ska banne mej börja använda reflexvästen. Eden ska definitivt ta på sin väst som ligger oanvänd, om vi ska ut och röra på oss på kvällstid.

Jag är så TRÖTT. På att flytta, på mediecirkusen kring Carema, på stressen, på kalasförberedelser osv osv. Jag ser verkligen fram emot när den här helgen är över. När allt är flyttat och klart, Eden har upplevt sitt drömkalas och jag sitter i min soffa, i nya klädseln, helnöjd bredvid Eden, framför en barnfilm med ett glas rött i näven. DET är min stora motivationshöjare just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar