2011-08-25

Rensa/Slänga


MÅ BÄTTRE.

Jag har kastat massor denna vecka. Idag rök fyra par gamla skor som jag inte använt på tre år. Jag kommer aldrig mer använda dem och förmodligen aldrig sakna dem. Tre av dem ger hemska skavsår så varför i hela himlen är de sparade? När sommarkläderna ska packas ner går de samma öde till mötes. Jag begriper inte varför jag är så sentimental kring gamla kläder?

Att leva på liten yta är BRA. Jag saknar inget. Trettio flyttkartonger står hos mamma och jag har ingen aning om vad som finns i dem, jag har inte tänkt på en enda pryl som jag skulle kunna tänkas sakna sedan jag bytte ner mig i kvadratmeter för snart fyra månader sedan.

Jag älskar att kasta bort saker och få rent omkring mig, det känns som att själen lättar. Jag borde starta eget och åka hem till folk och rensa och slänga. Gud så härligt det vore. Folk har så mycket sentimentalt SKIT hemma.

Professional Organizer. Det är jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar