2011-05-07

Premiärdag på Gröna Lund

Igår var det öppningsdag på Gröna Lund. Linda, Anders, Jacob och Jessica lurade dit oss, alltid roligt att träffa Äppelbofolk när de besöker hufvudstaden. Det var inte lika mycket folk som i juli, gudskelov men visst var det trångt. Lyckligvis behövde vi bara vänta 1-2 åk på varje karusell, det står man ut med.

"Kaffekuppen"

"Jaaaa! Miramis"

"Jag vill ha sånt där vitt". Eden testar sockervadd för första gången och satt tyst och åt den i 20 min, det bedömer jag som succé. Hon ville tvätta händerna efter varje tugga, lite som faster Hallon, det får inte vara kladdigt. ;-)

En burgare på Bara Bistro Bar, fantastiskt gott, godaste burgare vi ätit.

Guldkort inhandlat, så nu hoppas jag att ni, kära vänner hör av er när ni vill till Grönan i sommar, jag vill åka ALLT!

2 kommentarer: