2011-02-09

Trotjänarna

Vinterlöparskorna åkte fram idag eftersom det var halka. Det var inte sandat överallt så det blev en ängslig löptur på 36 minuter runtom villaområden här i Handen. Jättefin löprunda bara isen försvinner. Det var härligt att känna hur solen faktiskt värmde på kroppen och ännu härligare att jag hade flås i kroppen som räckte i över en halvtimme.

Gissa om jag blev sugen på långlopp igen? Mina skor har fortfarande spår av blöta pappmuggsrester på sig från Göteborgsvarvet i somras. Efter det loppet var det som en beläggning av cement av dessa rester, fastklistrade på hela skon. Göteborgsvarvet var det roligaste jag gjorde under 2010, jag blev helt biten, det är synd att jag inte har möjlighet att löpträna mer än max 1 gång/vecka nuförtiden. Både kropp och själ mår så bra av det, jag blir totalt avslappnad och lycklig efter en runda. Att springa på löpbandet är det värsta jag vet, uschiamej, det går inte att jämföra det med en löprunda i skogen...

Kanske Stockholm Halvmara i september? Tål att tänkas på!

2 kommentarer: