2011-02-28

Leva bort lönen

För första gången i mitt liv går hela lönen åt till att leva.
Räkningar och mat. Jag har nästan inget över till roliga saker eller sparande.

Jag hatar det. Jag kan inte leva ett liv där pengarna inte går att använda till saker som ger något, tex resor och hobbys.

Där en klipptid ger ångest och där jag inte har råd att laga min trasiga telefon.

Där en karensdag vid magsjuka framkallar ångest och vab blir negativa tankar om ekonomin istället för mysdag med Eden.

Det måste bli ändring på det här livet.
Jag inser att detta är vardag för många människor, men jag anser att alla har ett val, om man vill förbättra sitt liv eller inte. Jag tänker välja en bättre väg.

2 kommentarer:

  1. Val och val... Jag tycker lönen alltid går åt till att leva och betala CSN... Ibland spelar det ingen roll hur mycket man kämpar. Valet jag har gjort är hur jag ser på det, att hitta njutningen i det lilla.

    SvaraRadera
  2. Det är oxå en variant, men jag tror mer på att göra olika val i livet som i slutändan leder till något bättre.

    SvaraRadera