2011-02-08

Inspiration?

Vilken dag, och den har inte ens gått halvvägs!

Jag försov mig i morse. Det har inte hänt på tio år, men just precis idag händer det, första dagen på min sista praktik. Eden vaknade lugnt och stilla och frågade om det var morgon. Eftersom min mobil ringer 06.03 så sa jag att "nej det är inte morgon, det blir det när klockan ringer" och så låg jag JÄTTELÄNGE och väntade. Tillslut sa hon: "det är ju ljust ute, då måste det vara morgon". Jag öppnade ögonen och kollade: 07.26. FAN FAN FAN FAN!!!

08.05 var jag på plats, då hade jag ändå hunnit lämna på dagis 6km bort, byta kläder på dyngsur Eden (som förstås ramlade i en vattenpöl på väg till bilen) och snurra på parkeringen och betala avgift. Är rätt imponerad av effektiviteten ändå. Det blev dock macka i bilen och ingen tandborstning. Men å andra sidan åt hon upp hela mackan vilket inte hänt på ett halvår. Det var väl annorlunda med frukost i bilen.

Nu sitter jag här med lax och köttfärssås (enbart) i matlådan och försöker skrapa ihop motivation att åka och träna... Mensvärk och huvudvärk pga för lite kaffe sänker mig, men efter en kopp urstarkt kaffe SKA jag iväg, jag SKA åka, måste måste...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar