2011-01-27

Ostädat

Precis nu kl 22.26 slog det mig att jag inte städat. Ingen katastrof kanske, MEN jag får långväga besök i helgen, från Karlstad. Jag HATAR att ha ostädat när det kommer folk, som de flesta "duktiga" svenskar.

Jag ska sluta bry mig om såna trivialiteter och gå och lägga mig, istället för att panikdammsuga och ännu mer paniktorkagolven. Jag gick en runda med min bästa vän Cillit BANG (å smutsen är väck) efter jobbet, det funkar finfint. Dammråttorna kan Malva och Eden jaga ut imorgon kväll.

El Beardo: Inga kommentarer nu om att det GÖR INGET.

Jag försöker efterleva mitt halvdana nyårslöfte om att jag inte behöver vara så duktig jämt, med perfekt hem, perfekt på jobbet, perfekta kläder, perfekt perfekt åh jag kräks på ordet. Jag kräks på mina höga krav på migsjälv.

Jag försöker nu, med odammsuget och otorkat golv och inget förberett inför middagen imorgon, som jag normalt sett skulle gjort. Jag lever nog efter helgen, ska ni se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar