2010-10-30

Dop och hysteri

Vilken dag! Vi gjorde en felberäkning på tidsåtgång på morgonen så det blev totalt kaos, vilket innebar att springa till pendeln med Äppelbodräkterna på halv stång. USCH!!!!

Allt gick bra, vi blev bara en aning sena och hann i god till till kyrkan för dop. Det var Edens tremänning Alva Fröja Elisabeth som döptes i S:ta Birgitta Kyrka i Nockeby. Herregud så fint det var i Nockeby, där vill jag bo. MEN då får jag nog byta karriär.

Eden var som en docka i sin Äppelbodräkt. Hon vägrade ta av sig den trots att svetten rann av henne när hon efter dopet hittade andra tjejer att leka med. "Jag vill gärna ha den här klänningen på mig, den är jättejättefin".

Dopfamiljen, Erik var gudfar/fadder.

Dagens Edencitat: "Jag vill ha mer rosa filt på tårtan" Eden menade det rosa marsipanlocket som tårtan hade. Nu mer kommer alltid tårtlock att heta filt.

Efter att ha hämtat min kära Peugeot i Stenhamra nästan grät vi av hunger, så det blev Vietnamesiskt till middag. Varför har de så knepig inredning? Jag förstår att det ska vara känsla av asiatiskt tema, men ibland undrar jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar