2010-09-29

Ostsallad och persilje/vitlökssmör

Idag är det LCHF-stim. Har gjort oopsies med basilika i, de blev godare än naturella, tyvärr hade de ingen färskost med vitlök i på ICA och jag min dummer tänkte inte så långt som att köpa naturell och själv pressa i vitlök. Blond i alla väder.

Persilje/vitlökssmör:
250g smör
1 tsk citronsaft
salt
citronpeppar
1 liten vitlöksklyfta, pressad

Blanda ihop allt, rulla till en rulle i bakplåtspapper och lägg i kylen några timmar. Skäres sedan i skivor. Det blev jättejättegott!
Ostsallad:
Ost i små kuber
Färska örter (basilika, oregano, timjan)
(jag tog dock burkkryddor, hade inga färska)
½ röd lök
olilvolja ca 1/4 dl
vitvinsvinäger en skvätt.

Jag kan inte göra något recept som det ska, därför blir det en skvätt och ca-mått. Prova er fram. Den var grym till älgbiffar!
Älgbiffar gör jag med grädde, sambal oelek, salt, vitlökspeppar, kalvfond och 2 ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar