2010-03-20

Självförtroendeboost!

Idag sprang jag 12km under en timme!
Det var längesen jag kände mig så makalöst nöjd med min egen prestation.

Kanske berodde på att det var 11 grader varmt och solsken? Det spelar ingen roll, jag fick "flow" nästan från första steget och kunde bara mata på. Det gav strålande resultat!

Nu vill jag verkligen köpa en pulsklocka med bra och tydligt tidtagarur. Jag blev riktigt motiverad till att börja pressa mig själv till bättre tider, har inte brytt mig så mycket om mina tider förut, utan nöjt mig att jag klarat längre och längre distanser. Tyvärr tillåter inte mitt plugg-, jobb- och vardagsliv att jag springer så mycket längre än 12-15km, det tar för lång tid med längre sträckor. Nu inser jag att jag faktiskt orkar springa tuffare och på så sätt orka längre på samma tid som lite kortare distanser.

Det kändes sanslöst bra att pressa sig själv och orka orka orka mer mer mer! Underbart!

1 kommentar: