2010-02-28

Frosseri

Karaktären och viljan att vara renlevnadsmänniska minskar i takt med att feber, halsont, huvudvärk och liknande symtom smyger sig på. Slutet på den här veckan har inte varit optimal (3-rätters på restaurang, pizza, ferrero rocher, våfflor med glass, massor av mackor, saft, kokosbollar, chips och vin) när det gäller kost. Träning har jag försökt att inte tänka på. Jag vet att träning skadar kroppen när den bär på en infektion och jag har lärt mig att det inte blir bättre av att börja för tidigt.

Nu börjar förkylningen släppa och på tisdag är jag ute i spåret igen, för första gången har jag inte dåligt samvete för allt jag ätit, hur skulle livet se ut om man aldrig tillät sig själv att slappna av?

Nu längtar min kropp efter sund mat och löparspår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar