2010-02-16

Dagens recept

Emmas Italienska Kycklinglyxmat:

(min kompis Emma har förärat mig detta fantastiskt goda recept, tack Emma!).

4 kycklingfiléer
2 pkt bacon
6 tomater.
2-3dl Creme Fraiche
2-3dl grädde (matlagningsgrädde, om man vill det)
2 vitlöksklyftor
salt, peppar, soja.

Bryn kycklingen, linda den i bacon, lägg i en ugnsfast form.
Finhacka tomaterna och strö ovanpå kycklingen.
Blanda CF, grädde, hackade vitlöksklyftor, salt, peppar och en skvätt soja.
Häll i formen.
In i ugn 200 grader i 40-45 min.
Serveras med pasta och gärna parmesan (förstås).

4 kommentarer:

  1. Mumms! Låter hur gott som helst. Den ska jag göra någon dag. Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att du inte kommer att bli besviken, det var verkligen bland det godaste jag ätit!

    SvaraRadera
  3. Jag har just ätit Emmas kyckling. Mumms! Det var inte sista gången. Det var verkligen mat i min stil. Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Oj snabba ryck! Kul att du gillade den!

    SvaraRadera