2009-10-22

Eden bakar

Eden förkunnade högt och ljudligt att hon ville baka. Eftersom jag älskar att baka så nappade jag direkt på idén. Hon var så duktig, plockade fram mjöl, bar ägg försiktigt och tog fram matskedar.

När jag precis knäckt äggen och hällt upp mjöl så säger hon "inte baka mer heller". Och drar.

Där står jag och får baka klart, inga problem, om det inte vore för en liten tjej som gastar i högan sky: "MAAAAAAAAAAAAAAAAMMAAAAAAAAA KOOOOOOOOOOOOOM".
Inte en gång, inte två gånger, utan över 50 gånger.

Ja, barn är för härliga! Muffinsen blev klara till slut och Eden fick leka med sin mamma!
Såhär glad blev hon då!

Kladdkakemuffins:
100g margarin
2 ägg
2½ dl socker
1½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver

Smält margarinet, vispa ägg och socker poröst, blanda de torra ingredienserna och rör ner i ägg/sockerblandningen. Tillsätt margarinet.
OBS! RÖR ner allt, inte vispa med elvisp, det är viktigt för kladdigheten.
Häll i smeten i 15 muffinsformar. 200 grader i 10min.

2 kommentarer:

  1. Hon är väl för rolig.. Men jag antar att hon var med och åt efteråt...?

    SvaraRadera
  2. Självklart!! Hon är inte dum!

    SvaraRadera