2009-07-30

Från badet till löpspåret

Var grymt trött efter besök hos vänner i Deje, så jag tänkte inte ens på att ge mig ut och springa. Lade mig istället med tidningen "Runners World" i badet.

Efter 5 min tappade jag ur badet, drog på mig löparkläderna och gav mig ut i regnet och tog 3 varv i spåret. Otroligt härligt. Den där tidningen är helt fenomenal! Vilken inspirationskälla!
Erik beställde en 1-årsprenumeration på "Runners World" till mig idag. Ser fram emot nästa nummer redan nu!

Har hittat en bra metod att flyga fram i spåret. Jag har laddat ner gamla avsnitt sommarpratare från SR till min ipod. (Är det tantvarning att löpträna till det?) För mig är det perfekt, jag drömmer mig bort i en annan människas värld för ett tag och vips har jag sprungit ett par varv utan att ens ha funderat på det.

Idag var det särskilt givande då jag lyssnade på Renata Chlumskas färd från Seattle till Seattle. Vilken fantastisk kvinna, det var otroligt peppande. Vad är en marathonsatsning jämfört med det? Just det - INGENTING.
Nu ska jag inte dra på stora trumman. Men marathon är en dröm jag haft i många år.
Mitt motto som jag lever efter varje dag kommer just från Renate:

"Att ge upp är inget alternativ för mig".

1 kommentar: