2009-07-18

7-21

Får man jobba så länge? 14 timmar ångest!
Innan Eden föddes hade jag ingenting emot att jobba jourtid, tvärtom! Jag gillade att sköta mig själv och lägga upp dagen som jag själv ville. Jag såg det som en bonus att inte ha några andra kollegor att ta hänsyn till på jourtimmarna. En riktig eremit.

Orsaken till varförjag börjat ogilla dessa pass slog mig nu.
1: Eden finns. Självklart är det inte roligt att åka till jobbet när hon sover och komma hem när hon sover.
2: På mitt nuvarande jobb har jag har inga sjuksköterskekollegor på vardagarna heller.

Min chef är visserligen sjuksköterska, men vi pratar sällan ssk-grejor, mest chefsgrejor. Jag lär mig otroligt mycket på detta, om jag någon gång vill avancera i karriären så får jag mkt "gratis" av våra samtal. Missförstå inte nu, jag har alla fem jättebra SSK i Molkom som ställer upp i vått och torrt, men de är inte där dagligen.

Bara lite eftertanke....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar